Szavatosság/Jótállás
Milyen
esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Ön a Castelli Kft.
hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint. Milyen
jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján? Ön - választása
szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által
választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más
igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a
kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy
igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a
vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az
áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy
arra a vállalkozás adott okot. Milyen határidőben érvényesítheti Ön
kellékszavatossági igényét? Ön köteles a hibát annak felfedezése után
haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított
kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének? A
teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön
igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Castelli Kft.
vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után
azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Milyen
esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával? Ingó dolog (termék)
hibája esetén Ön - választása szerint - az 1. pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok
illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján? Termékszavatossági
igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak? A termék akkor
hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal. mintatájékoztató
Milyen
határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb
feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A
gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól? A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: - a
terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy - a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy - a termék
hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A
gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania. Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti. (Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján
jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a
tájékoztatóba)!
3. Jótállás
Milyen
esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával? Hibás teljesítés esetén
az ÁSzF alapján a Castelli Kft. jótállásra köteles. Önt milyen jogok
és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján? A leszállított
árura vonatkozó jótállás időtartama - egyes tartós fogyasztási cikkek
esetén – fél év, amelynek kezdő időpontja az áru vevő általi átvételével
kezdődik. A jótállási igény a számlával érvényesíthető, amely az áruval
együtt kerül átadásra a vevő számára. A vevő a jótállási igényét a
számlán található kiállítás dátumtól fél éven belül érvényesítheti.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól? A
vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben
mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt
egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont
Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott
jogosultságoktól függetlenül megilletik
4. Kifogás jelzése
Garancia igény termék függvényében a vásárlást követő 24 hónapon belül
érvényesíthető, ha a meghibásodás a vásárláskor már meglévő gyári hibából
keletkezett. A reklamáció kezelését a garancia első 6
hónapos időszakában az esetlegesen szükségessé váló külső szakvéleményt a
webshop ügyfélszolgálat szerzi be. 6 hónapon túl, de 24 hónapon belül
pedig Ön fordulhat a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez, ha külső
szakvéleményt szeretne a kifogásolt termékről. A garancia igény
elfogadása esetén a fogyasztó által elvárható rendeltetésre figyelemmel,
javítást, cserét - lehetőség szerint 15 napon belül
biztosítunk.
A kifogást minden esetben írásban kell jelezni. Kérjük,részletesen
írja le a tapasztalatait a termékkel kapcsolatban, nyomtassa ki
a dokumentumot és írja alá. Az aláírt dokumentumot a termékkel együtt
küldje vissza a Webshop ügyfélszolgálatának:
Castelli Kft.
1134 Budapest, Tüzér utca 9-11
Kérjük minden esetben a Webshop ügyfélszolgálattal vegye fel először a kapcsolatot.
Munkatársaink mindent meg fognak tenni a problémarendezésének érdekében.
Amennyiben Ön úgy érzi, hogy panasza nem nyert megnyugtatóan rendezést, az alábbi fogyasztóvédelmi szervekhez fordulhat:
Budapest Főváros Kormányhivatalának Fogyasztóvédelmi Felügyelősége
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7
Telefon: +36 1 328 0185
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310
Telefon: 06 (1) 488 21 31
Levél cím: 1253 Budapest, Pf.: 10
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Kormányzati hivatal
Cím: Budapest, József krt. 6,